A gyerekeknek köztudottan sok alvásra van szükségük, biológiai órájuk ugyanis így van beprogramozva. Cikkünkből megtudhatja, miért kell gyermekeinknek időben ágyba bújniuk, és milyen összefüggés mutatkozik az alvási szokások, valamint fejlődésük ill. az iskolában nyújtott teljesítményük között. Az sem mindegy, hogy milyen paplanba és párnába, illetve ágynemű garnitúrába alszik a gyermek. Nagyon fontos, hogy kellemes hőmérsékletet biztosítson számára a paplan, mert úgy sokkal pihentetőbb az alvás. A zavartalan pihenés záloga a NATURTEX paplan! Számtalan különböző töltettel – pamut, bambuszszál, műszál, pehely – fedőanyaggal – selyem, pamut,95 fokon mosható és a microfiber – , minőségi alapanyagokból, magyar munkaerő által készített termékek.
Hogyan zajlott a kutatás?
A kutatás során 9 hónapos gyerekek szüleivel készített interjúk keretében kapott információkat elemeztek, majd később, 4 éves korban is elkészítették az interjúkat ugyanezekkel a szülőkkel.
Mire jöttek rá?
1. Korai lefekvés = jó teljesítmény az iskolában
Azok a szülők, akik megkövetelik, hogy gyermekeik mindig ugyanabban az időben feküdjenek le, elősegítik gyermekeik mentális fejlődését. Az agy ugyanis éjszaka nem pihen, hanem ‘fiókokba’ raktározza az információkat. Ez az oka annak, hogy könnyebben jegyzünk meg dolgokat, ha többet aludtunk. A rendszeres és hatékony alvás ugyancsak hozzásegíti a gyerekeket a jobb tanulmányi eredményhez.
2. Azok a gyerekek, akik eleget alszanak, okosabbak
A Kaliforniai Nemzetközi Kutatóintézet munkatársai arra jutottak, hogy azok a gyerekek, akiknek következetes, kialakult alvási szokásaik vannak, jobb eredményeket érnek el a következő területeken:
- széleskörű ismeretek elsajátítása,
- nyelvi kifejezőkészség,
- tollbamondási készség,
- olvasás- és íráskészség, valamint
- korai matematikai készségek.
3. Alvás – a gyerekek fejlődésének fontos tényezője
“Az a tény, hogy a szülők alvási szokásokat alakítanak ki, komolyan befolyásolhatja a gyerekek nyiladozó olvasás- és íráskészségét, valamint nyelvi készségeit” – mondta el a kutatás vezetője, Erika Gaylor. Arra is rámutatott, hogy azok az óvodáskorú gyerekek, akik éjszakánként az ajánlott 11 óránál kevesebbet alszanak, rosszabb eredményeket produkálnak az olvasási, írási és matematikai készséget mérő feladatokban.